gyökérkezelés

MEGMENTJÜK A FOGADAT!

A fogak gyökérkezelése olyan beavatkozás, amelyre akkor van szükség, amikor a fog belső részében, a gyökércsatornában probléma merül fel. A gyökérkezelés nemcsak a kínzó fájdalom enyhítésében segít, de a fogadat is megmentheti.

Mi az a gyökérkezelés?

A gyökérkezelés egy olyan fogászati eljárás, melynek célja a fog belső részében található gyökértartalom eltávolítása és a fog gyökércsatornáinak tisztítása, fertőtlenítése, majd tömése. Erre általában akkor van szükség, ha a fog belső részében gyulladás vagy fertőzés alakult ki, ami fájdalmat és kellemetlenségeket okozhat. A gyökérkezeléssel megmenthetjük a fogadat, és megúszhatod szájsebészetet.

EZÉRT ÉRDEMES A GYÖKÉRKEZELÉS MELLETT DÖNTENI

TUDTAD? Egy gyökérkezelt fog ha nem is olyan tökéletes, mint egy egészséges, de az esetek csaknem 95%-ában tökéletesen működnek sok-sok évekig.

• Fogmegtartás: A gyökérkezelés lehetővé teszi, hogy megmentsük a súlyosan sérült vagy fertőzött fogakat, így nem szükséges azokat eltávolítani.

• Fájdalom enyhítése: A gyökérkezelés fájdalomcsillapítást nyújthat azoknak, akik akut fogfájdalommal küzdenek.

• Megelőzés: A fog gyökérkezelése megelőzheti a fertőzés terjedését a fogívre és más szomszédos szövetekre.

TÜNETEK, AMIKRE A GYÖKÉRKEZELÉS NYÚJTHAT MEGOLDÁST

• súlyos fogfájdalom,
  • kiütések az ínyen
  • íny és arcduzzanat a fertőzött fog irányában
  • gennyszerű váladék ürülése a beteg fognál
  • érzékenység hideg vagy meleg ételekre.

Vedd komolyan ezeket a fogászati tüneteket, mert gyökérkezelés nélkül fertőzés alakulhat ki, ami komoly fájdalommal járhat, végső esetben pedig csak a foghúzás jelenthet megoldást.

A GYÖKÉRKEZELÉS MENETE

Fogászatunkon a legmodernebb fogorvosi eszközök segítségével és kiváló fogorvosaink közreműködésével végezzük a gyökérkezeléseket. A gyökérkezelés egy olyan beavatkozás, amely lehetővé teszi, hogy megmentsük a sérült vagy fertőzött fogat. Ez a folyamat kritikus szerepet játszik az általános szájhigiénia és a fogak egészségének fenntartásában. Az alábbiakban megmutatjuk Neked, hogy mi vár Rád, ha gyökérkezelésre érkezel hozzánk.

1. Állapotfelmérés

Első lépésként átbeszéljük Veled a tüneteidet, megnézzük a fogaidat, felmérjük a helyzet súlyosságát.

2. Röntgen

A foggyökér állapotát fogászati röntgen segítségével tudjuk megvizsgálni. A gyökérkezelés kezelés előtt digitális röntgenfelvétel alapján határozzuk meg a pontos diagnózist.

3. Érzéstelenítés

A gyökérkezelés előtt érzéstelenítést alaklmazunk, így biztos lehetsz abban, hogy semmit nem fogsz érezni a kezelés során.

4. A fog felnyitása

Erre azért van szükség, hogy hozzáférjünk a fog gyökéréhez és a gyulladt szövetekhez.

5. A gyökércsatorna feltárása

A gyökérkezelés során a gyökércsatorna hosszát egy speciális digitális műszerrel megmérjük, hogy a gyökértömés pontosan a gyökér csúcsáig érjen a fog gyökerében.

5. Tisztítás

A fogorvos eltávolítja a fog belső részében található elhalt szöveteket, ideértve az elhalt idegeket és a baktériumokat. Ezt speciális eszközökkel és technikával végezzük. A gyökércsatornát kitisztítjuk és előkészítjük, a tökéletes gyökértömés számára. Miután a fogat kitisztítottuk, egy speciális gyökértömítő anyaggal (általában guttaperca) töltjük meg a fog gyökérét, hogy megakadályozzuk a további fertőzéseket és megerősítsük a fogat.A gyökérkezelés folyamata során mindent megteszünk annak érdekében, hogy a kezelt fog még hosszú évekig jól funkcionáljon.

6. A fog helyreállítása

Az első alakalommal ideiglenes tömést kaphatsz. Fontos kiemelnünk, hogy a kezelésben részesült fogak törékenyebbek lehetnek és a későbbiekben el is színeződhetnek, mert elvesztik vitalitásukat. A legtökéletesebb megoldás ha a gyökérkezelt, kezelt fogakat betéttel vagy koronával látjuk el a tartósság érdekében

MI LESZ A GYÖKÉRKEZELÉS UTÁN?

A gyökérkezelés követően pontosan elmagyarázzuk Neked, hogy miképpen kell gondoskodnod a gyökérkezelt fogad egészségéről. Ez magában foglalja a rendszeres fogmosást, fogselyem használatát – gyulladás esetén antibiotikumot is szedned kell, de természetesen minden eset egyedi – a fogorvosod személyre szabott tanácsokat ad majd Neked.

akáaká röGYAKORI KÉRDÉSEK A GYÖKÉRKEZELÉSSEL KAPCSOLATBAN

Fáj a gyökérkezelés?

1. A gyökérkezelés során általában helyi érzéstelenítést alkalmazunk, így a beavatkozás nem fájdalmas. A gyökérkezelés után rövid ideig tartó enyhe fájdalom vagy kellemetlenség jelentkezhet. Természetesen ilyen esetben fájdalomcsillapító szedése javasolt.

Mennyi ideig tart a gyökérkezelés?

Az egyes esetek eltérőek lehetnek, de általában egy fogászati gyökérkezelés egy vagy két látogatás során befejezhető.

Mi történik a gyökértömítés során?

A gyökértömítés során a fogorvos egy speciális anyaggal (gyakran guttaperca) tölti meg a fog gyökereit, hogy megakadályozza a fertőzés visszatérését.

Milyen gondozásra van szükség a gyökérkezelt fog után?

A fogorvos utasításai szerint gondoskodni kell a gyökérkezelt fogról, például rendszeres fogmosással és fogselyem használatával.

Van-e kockázat vagy mellékhatás a gyökérkezelés során?

A gyökérkezelés általában biztonságos, de ritka esetekben lehetnek szövődmények. A fogorvos részletesen tájékoztat a lehetséges kockázatokról és mellékhatásokról.

Milyen hosszú távú eredményeket lehet várni a gyökérkezeléstől?

A megfelelően végrehajtott gyökérkezelés lehetővé teszi a fog megmentését és hosszú távú egészségét. A gyökértömített fog normálisan használható és tartós megoldást nyújthat. A gyökérkezelt fog akár hosszú évekig is megőrizhető.